5 μεγάλα λάθη στη διδασκαλία (& τρόποι για να τα αποφύγεις)!

Η προσπάθεια να πείσεις το παιδί σου να διαβάσει ή να κατανοήσει τις αμέτρητες έννοιες που μαθαίνει στο σχολείο, σίγουρα δεν είναι η ευκολότερη σου αρμοδιότητα. Γονείς αλλά και καθηγητές συχνά κάνουν λάθη στη διδασκαλία των παιδιών.

Εν όψει της σχολικής χρονιάς που πλησιάζει, το Douleutaras.gr ρώτησε τους έμπειρους καθηγητές της πλατφόρμας του ποια είναι τα σημαντικότερα λάθη στη διδασκαλία του μαθητή. Με ποιους τρόπους μπορείς να κάνεις το παιδί να αγαπήσει ακόμη και τα πιο δύσκολα μαθήματα; Τι καθοδήγηση μπορείς να δώσεις στον καθηγητή ιδιαίτερων μαθημάτων για να βοηθήσεις περισσότερο το παιδί σου;

Τα 5 μεγαλύτερα λάθη στη διδασκαλία!

1. Δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στο αντικείμενο.

Αν δεν είχες καλή επαφή με κάποιο μάθημα ή σιχαινόσουν να το διαβάσεις στο σχολείο είναι σχεδόν απίθανο να μπορέσεις να βοηθήσεις το παιδί σου στην κατανόηση του. Το πιο λογικό είναι ότι αντίθετα με την πρόθεση σου, θα το μπερδέψεις περισσότερο. Θυμάμαι ως παιδί τη μητέρα μου να προσπαθεί να μου εξηγήσει μαθηματικά και να καταλήγω στο τέλος του “μαθήματος” να τις τα εξηγώ εγώ. Αν το παιδί ή ο έφηβος αντιμετωπίζει πράγματι πρόβλημα σε κάποιο μάθημα, όπου δεν μπορείς να βοηθήσεις, είναι προτιμότερο να αναλάβει ένας έμπειρος καθηγητής.

2. Καταλήγεις να λύνεις εσύ τις ασκήσεις.

Αυτό δεν είναι λάθος μόνο των γονιών αλλά και των καθηγητών. Ένα από τα συνηθέστερα λάθη στη διδασκαλία είναι ότι, εν τέλει, το παιδί δεν διδάσκεται. Το νόημα του μαθήματος είναι ακριβώς να “μάθει” και να κατανοήσει το παιδί αυτό που διδάσκεται. Μια λυμένη απάντηση στο τετράδιο του δεν αποδεικνύει ότι αυτό πράγματι συνέβη. Το σημαντικότερο κομμάτι είναι, με τη κατάλληλη βοήθεια, ο μαθητής να κατανοήσει τον τρόπο και τη μεθοδολογία που πρέπει να ακολουθήσει για να επιτύχει τους στόχους του.

3. Δεν έχεις υπομονή.

Αν είσαι κουρασμένος/-η ή εκνευρισμένος/-η από τη δουλειά σου, τότε σίγουρα δεν είναι η κατάλληλη ώρα για να βοηθήσεις το παιδί σου στα μαθήματα. Η ένταση της στιγμής μπορεί να σε οδηγήσει να ξεσπάσεις πάνω στο παιδί σου. Το αποτέλεσμα θα είναι αφενός εσύ να εκνευριστείς περισσότερο και αφετέρου το παιδί να μισήσει το μάθημα που το δυσκολεύει. Αν, λοιπόν, κάποια στιγμή δεν έχεις κουράγιο να ασχοληθείς με τα μαθήματα του παιδιού θα ήταν καλύτερο να βρεις μια άλλη λύση. Ανάθεσε τη βοήθεια στο/η σύζυγο σου ή εμπιστεύσου έναν έμπειρο καθηγητή, αν το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο.

4. Επιβραβεύεται ο βαθμός και όχι η προσπάθεια.

Από τη στιγμή που πρωτοπηγαίνει στο σχολείο μέχρι και την αποφοίτηση του από το Λύκειο το παιδί θα παίζει ένα τεράστιο κυνηγητό με τους βαθμούς. Προσπάθησε εσύ να λειτουργήσεις αντίθετα από αυτό το σύστημα. Φυσικά, δεν εννοούμε να επιδείξεις αδιαφορία για την επίδοση του παιδιού. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στη διδασκαλία είναι ότι επιβραβεύεται μόνο ο βαθμός και όχι η προσπάθεια του παιδιού, το οποίο μπορεί να έχει δώσει έναν πολύ μεγάλο αγώνα για να τα καταφέρει.

5. Το παιδί υπερφορτώνεται.

Όταν ένας μαθητής αντιμετωπίζει πρόβλημα με ένα από τα μαθήματα του σχολείου, η υπερφόρτωση του με περισσότερες ασκήσεις και ιδιαίτερα μαθήματα, απλώς θα κάνουν την κατάσταση χειρότερη. Επικοινώνησε με το παιδί σου και μίλησε μαζί του για τις ανάγκες του. Ζήτησε από το παιδί να σου μιλήσει για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με ηρεμία. Αν έχει ορισμένες μικρές απορίες στα μαθηματικά δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα 3 φορές την εβδομάδα. Μέτρον άριστον!

 

Σχετικά με το Douleutaras

Είμαστε η Νο1 Πλατφόρμα Εύρεσης Επαγγελματιών έχοντας πραγματοποιήσει 195.000+ εργασίες, με πάνω από 3.500 αξιολογημένους επαγγελματίες και 20.000+ χρήστες σε μηνιαία βάση.

Πώς λειτουργεί o Douleutaras

Μας περιγράφεις την εργασία που θες

Μέσα σε λίγη ώρα, ένας ή περισσότεροι αξιολογημένοι επαγγελματίες επικοινωνούν μαζί σου για την υλοποίησή της

Επιλέγεις τον κατάλληλο για σένα

Οι επαγγελματίες του Douleutaras

4.5

Μέσος όρος αξιολόγησης επαγγελματιών

6.000 εργασίες

Κάθε επαγγελματίας έχει ολοκληρώσει περίπου 50 εργασίες

1.000 επαγγελματίες

+2 νέοι επαγγελματίες κάθε μέρα